وبلاک های برتر

وایرلس چیست؟/انواع دوربین های وایرلس

وایرلس (بی سیم)

 

وایرلس چیست؟

وایرلس (بی سیم) یک اصطلاح است که برای توصیف ارتباطات مخابراتی استفاده می شود.که به جای نوعی سیم سیگنال را در بخشی خاص یا تمام مسیر ارتباطی حمل می کند.

برخی از ابزار های نظارت و کنترل،مانند آلارم های سرقت،از فرکانس های بالا تر از محدوده شنوایی انسان استفاده می کنند.این ابزار نیز گاهی به عنوان ابزار وایرلس یا بی سیم طبقه بندی می شود.

اولین فرستنده های وایرلس یا بی سیم در اوایل قرن بیستم با استفاده ازرادیو تلگراف(کد موس) کار کردند.بعد ها،به دلیل اینکه مدولاسیون امکان انتقال صدا و موسیقی را به صورت وایرلس فراهم کرد،”رادیو” اختراع شد.با ظهور تلوزیون؟،فکس،ارتباطات داده ها و استفاده بهینه از بخش بزرگ تر این طیف،اصطلاح وایرلس جان دوباره ای گرفته است.

وایرلس (بی سیم)

وایرلس (بی سیم)

برای دیدن انواع دوربین های وایرلس درفروشگاه منوکالا بر روی اینجا کلیک کنید.

سیستم های وایرلس می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند:

 

  • وایرلس ثابت :بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاه های وایرلس،این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند.این سیستم ها می توانند جا نشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند. همچنین برای ارتباط پر سرعت اینترنت و یا تلوزیون مورد استفاده قرار گیرند.از امواج رادیویی استفاده می کنند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.
  • وایرلس قابل حمل:دستگاهی است که معمولا خارج از خانه،دفتر کار و یا دروسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.نمونه های این سیستم عبارتند از:تلفن همراه،دستگاه پیغامگیر و نوت بوک ها.این سیستم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.
    دستگاه های وایرلس

    دستگاه های وایرلس

وایرلس مادون قرمز:

این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنال هایی محدود بهره می برد.
این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور،تشخیص دهنده های حرکت و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سال های اخیر،این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های وایرلس،شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

نمونه های معمولی از تجهیزات وایرلس یا بی سیم در استفاده امروز شامل موارد زیر است:

  • سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS): اجازه می دهد تا رانندگان،کاپیتان کشتی ها و خلبان هواپیما،موقعیت خود را در هر نقطه بیابند.
  • تلفن های همراه و پیجر ها:تامین و ایجاد ارتباط برای برنامه های موبایل،برای اهداف شخصی و تجاری
  • لوازم جانبی کامپیوتر وایرلس:ماوس،صفحه کلید و چاپگر می توانند بی سیم به کامپیوتر متصل شوند
  • دستگاه های تلفن وایرلس:این ابزار ها،دستگاه های محدودی هستند که نباید با تلفن های همراه اشتباه گرفته شوند.
    دوربین مدار بسته

    دوربین مدار بسته

  • باکس های کنترل دستگاه های سرگرمی خانگی:کنترل های VCR و کنترل کانال تلوزیون هستند؛همچنین سیستم های صوتی Hi-Fi گیرنده های پخش FM
  • درب باز کن اتوماتیک پارکینگ:یکی از قدیمی ترین دستگاه های وایرلس که دراین ابزار معمولا توسط فرکانس های رادیویی عمل می کند.
  • رادیو های دو طرفه:این ابزار شامل خدمات رادیویی آماتور و شهروندی می شود.همچنین ارتباط تجاری،دریایی و نظامی را در بر میگیرد.
  • مانیتور های کودک:این دستگاه ها،واحد های فرستنده/گیرنده رادیویی ساده با برد محدود هستند.
  • تلوزیون ماهواره ای:به بیننده ها اجازه می دهد تقریبا در هر مکان برای انتخاب از میان صد ها کانال،قدرت انتخاب داشه باشند
  • Wireless LANs یا Wireless Local Area Networks:انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان را به کاربران رایانه ای هدیه می دهد.

 

در ادامه مطالب می خواهیم به دوربین های وایرلس که در دنیای امروزی کاربرد زیادی دارد و جزو بهترین دوربین مدار بسته ها هستند بپردازیم.

انواع دوربین وایرلس

انواع دوربین وایرلس

دوربین وایرلس چیست؟

همان طور که از اسم این دوربین ها پیدا است دوربین وایرلس نوعی دوربین هوشمند است که امکان کنترل فضا را بدون نیاز به سیم کشی و هزینه ی گزاف آن فراهم کی کند.این نوع دوربین ها انتقال تصویر را بدون نیاز داشتن به سیم کشی یا کابلی میسر می سازند و طیفی گسترده دارند.

ویژگی مهم دوربین های بی سیم در قیاس با نمونه های سیمی این است که برای نصب آن نیاز به تهیه ی بستری مناسب و علاوه بر آن کاربر به راحتی می تواند این دوربین ها را از فضایی به فضای دیگر منتقل می کند.

دوربین های وایرلس دو نوع هستند و به دو طریق دسته بندی میشوند.

-دسته بندی اول بر اساس اتصال به منبع تغذیه یا شارژی بودن است:انواع دوربین های وایرلس شارژی(نه کابل تصویر(کابل کواکسیال)دارد نه کابل تغذیه برق) و انواع دوربین وایرلس تحت شبکه دارای سیم منبع تغذیه برق(دسته ای از دوربین های تحت شبکه وای فای دارای ارتباط تصویری بیسیم که برای تغذیه باید به آداپتور متصل باشند).

دوربین آنالوگ

دوربین آنالوگ

-دسته بندی بعدی بر اساس سیستم دوربین است:انواع دوربین وایرلس دیجیتالوانواع دوربین وایرلس آنالوگ
که این دسته بندی ها نیز توضیحات متفاوتی دارند که در ادامه متن به آنها می پردازیم.

دوربین وایرلس دیجیتال

منظور از دوربین های بی سیم،دوربین دیجیتال وای فای است که با استفاده از تکنولوژی وای فای تصاویر را ارسال می کند و در اندازه ها و قیمت های متنوع یافت می شود.دوربین های بی سیم دیجیتال تصاویر را در بستر شبکه های بی سیم کد گزاری و مخابره می کنند.بر خلاف مدل های دوربین آنالوگ،در این مدل ها پهنای باند ارسال تصاویر بسیار بالاست و در مسافت های طولانی و حتی در فاصله ی چند شهر امکان انتقال تصاویر وجود دارد.

این دوربین ها نسبت به انواع انالوگ امکانات بسیار گسترده تری را دارا هستند.بعضی از مدل های این نوع دوربین هوشمند،قابلیت ضبط هم زمان صدا همراه با تصویر یا پردازش تصویر و اتصال به کارت شبکه به طور سیمی را دارا هستند و بعضی دیگر از مدل ها به دوربین چرخشی یا دوربین 360 درجه مجهزند.همین امکانات نوین که هر روز به شکلی رخ می نمایاند موجب شده تا دوربین های بی سیم دیجیتال با اقبال کاربران مواجه شود.

دوربین های بی سیم دیجیتال

دوربین های بی سیم دیجیتال

شما می توانید با نصب دوربین وایرلس به راحتی به شبکه وای فای متصل شوید،برای این کار باید توسط دوربین وایرلس دنبال سیگنال های وای فای بگردید و بعد به هر کدام از آنها که مد نظرتان است ملحق شوید.به همین راحتی می توانید تصاویر دوربین وایرلس بیسیم خود را مشاهده کنید و از اوضاع با خبر شوید.

حتی می توانید با اتصال یک دستگاه nvr مجهز به وای فای تصاویر این دوربین هوشمند را روی موبایل خود مشاهده کنید.

این دوربین ها علاوه بر تصاویر با کیفیت می توانند صدای محیط را هم ارسال کنند .البته در هنگام استفاده از این دوربین ها حواس خود را جمع کنید و حتما برای دوربین خود کلمه ی عبوری با امنیت بالا تعیین کنید تا از شر هکر ها در امان بمانید.

این دوربین ها مانند سایر وسایل دیجیتال شارژی هرازگاهی به تجدید شارژ نیازمند است و بالاخره این موضوع که باید یک دوربین وای فای گران انتخاب کنید یا یک دوربین وایرلس ارزان،کاملا به نیاز شما و انتطاری که از یک دوربین هوشمند دارید وابسته است.

دوربین وایرلس آنالوگ

دوربین وایرلس آنالوگ

دوربین وایرلس آنالوگ

در دوربین های بی سیم آنالوگ،فرستنده ی دوربین فرکانس ها و طول موج های رادیویی تصویر را مخابره می کند و تصاویر به وسیله گیرنده دریافت می شود.این فرستنده و گیرنده در دو سوی دوربین قرار دارد.گستره ی برد این دوربین ها بسیار محدود و مخابره ی تصویر برای فاصله های طولانی عملا غیر ممکن است.

 

دوربین وای فای

دوربین وای فای،دسته ای از دوربین های مدار بسته وایرلس است. در سیستم هایی که در آنها از دوربین wifi استفاده شده،تصاویر،توسط شبکه های بیسیم wifi ،برای کاربر ارسال می شوند.

نکته ای که در رابطه با دوربین wifi باید به آن توجه شود این است که این دوربین ها از نوع تحت شبکه به شمار میروند.برای دوربین های آنالوگ، امکان استفاده از وای فای وجود ندارد.اگر برای مشاهده تصاویر،از لپ تاپ استفاده می نمایید فقط کافیست دوربین وای فای را به صورت بیسیم در شبکه wifi شناسایی کنید و تصاویر را روی نرم افزار دوربین های شبکه ملاحظه کنید.اما اگر برای گرفتن اطلاعات دوربین وای فای،از سرور یاNVR استفاده می کنید به یک اکسس پوینت (Access point) نیاز دارید.

دوربین های امنیتی بی سیم

دوربین های امنیتی بی سیم

منبع تغذیه دوربین های وایرلس

دوربین های امنیتی بی سیم منبع تغذیه خاص خود را دارند،بنابر این حتی در حین قطعی برق،آنها هنوز هم می توانند به ضبط تصاویر مشغول باشند.

اما از بزرگ ترین معایب دوربین وایرلس این است که شما باید باتری های آنها را به صورت دستی تعویض کنید یا به صورت دوره ای آنها را شارژ نمایید که البته دوربین با یک باتری قابل شارژ، معمولا انتخاب بهتری است زیرا هر دفعه نیازی به خرید باتری نخواهید داشت.

درضمن؛ ویژگی بعضی از دوربین ها را من نظر بگیرید،گاهی دوربین ها هنگام تشخیص حرکت،ضبط زا شروع می کنند و این باعث افزایش عمر باتری می شود.

محدودیت کاربرد دوربین مدار بسته بی سیم چیست؟

ویژگی های دوربین مدار بسته بی سیم

ویژگی های دوربین مدار بسته بی سیم

در کنار فواید و ویژگی های دوربین مدار بسته بی سیم موضوعاتی موجب شده است تا استفاده از این نوع دوربین ها محدود شوند.عملکرد این نوع دوربین ها از ثبات کمتری برخوردار هستند. تاثیر پذیری سیگنال های ارسالی از شرایط محیط که در نوع آنالوگ بسیار مشهود است اثر منفی در عملکرد دوربین های بی سیم می گزارد .

احتمال هک شدن نیز وجود دارد،در صورتی که هکر روی همان سیگنال دوربین قرار بگیرد می تواند به تصاویر دسترسی داسته باشد.البته این موضوع بیشتر در نوع آنالوگ امکان پذیر بود که دیگر منسوخ شده اند. در نوع دیجیتال(تحت شبکه)به علت استفاده از سیگنال های مختلف احتمال هک به مراتب بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

برد دوربین مدار بسته بی سیم

عوامل زیادی در قدرت سیگنال ارسالی دوربین های بی سیم تاثیر گذار هستند.این عوامل می تواند ساختار مکان نصب از جهت مصالح به کار رفته،تعداد موانع و وسایل موجود،مسافت دوربین تا دستگاه ضبط کننده باشد.البته وجود دستگاه هایی که در محل سیگنال تولید می کنند نیز ممکن است با ایجاد تداخل در سیگنال دوربین اثر منفی در قدرت سیگنال داشته باشند.

برد دوربین مدار بسته بی سیم

برد دوربین مدار بسته بی سیم

اینترنت مورد نیاز دوربین مدار بسته وایرلس

تصور ما از دوربین های بی سیم این است که حتما برای انتقال اطلاعات نیاز به اینترنت وجود دارد.در صورتی که این تصویر در شرایط مختلف می تواند درست باشد.در حالتی که بخواهید به اطلاعات از طریق موبایل،تبلت دسترسی داشته باشید وجود اینترنت ضروری است.

اما اگر نیازی به این دسترسی ندارید و یا در مکانی هستید که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد می توانید دسترسی به تصاویر از طریق موبایل و سایر دستگاه های غیر ضروری را حذف نمایید.

 

در متن بالا به تمام ویژگی های دوربین های وایرلس جهت آشنایی بیشتر شما اشاره شده است که اگر خواستید از این دوربین ها تهیه کنید از تمام قابلیت ها و ویژگی های دوربین وایرلس آگاهی داشته باشید

 

برای دیدن انواع دوربین های وایرلس درفروشگاه منوکالا بر روی اینجا کلیک کنید.

 

همچنین در فروشگاه منو کالا انواع دوربین های وایرلس در قیمت ها و کیفیت های مختلف موجود است.تا شما نسبت با نیاز خود از این دوربین ها تهیه کنید.

 

خرید از سایت منو کالا خیلی آسان است فقط کافی است که سبد خرید موجود در بالای همین صفحه روبه رویتان را کلیک کنید سپس پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده از شما روی گزینه ی ثبت خرید کلیک کنید.

و چنانچه از محصول خریداری شده خودتان رضایت کافی را نداشتید یا محصولی که خریداری کرده اید باب میلتان نبود می توانید طی 7 روز آن را به فروشگاه مرجوع کرده و مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.

همچنینی فروشگاه منو کالا دارای مجوز هایی هست تا خیال شما را از بابت اعتماد راحت می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین و شرایط منوکالا

قوانین و شرایظ منوکالا

شما با پزیرش  و تایید این تیک قوانین و شرایط زیر را میپزیرید

  1. محتویات این صفحه در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای “فروشگاه منوکالا” محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به، به روزرسانی و یا تغییر در محتوای این صفحه کند. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای به این صفحه مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در قوانین آگاه شوند.

2 .دوربین های کوچک و مداربسته ی شرکت منوکالا صرفاً جهت نظارت و برقراری امنیت و اطمینان خاطر بیشتر برای       مکان های عمومی همانند پارکینگ منازل،فروشگاه ها،مغازه ها،اداره ها،ساختمان ها و…به فروش می رساند و             عواقب هرگونه استفاده ی غیر قانونی همانند جاسوسی و برهم زدن آرامش مردم و…..بر عهده ی خود فرد میباشدو         فروشگاه  منوکالا هیچ گونه تعهدی در قبال این جرم نخواهد داشت.

3.كاربران هنگام سفارش كالا ملزم می باشند اطلاعات صحیح كامل را در پایگاه درج کنند. بدیهی است کاستی یا              نادرستی اطلاعات مانع تکمیل درست و به موقع سفارش خواهد شد.

4.فروش کالا بر مبنای نوع و تعداد صورت می گیرد که خریدار آن را در فروشگاه اینترنتی منوکالا درج نموده است.

5.محصولاتی مانند دوربین های کوچک فاقد گارانتی هستند و این محصولات طوست فروشگاه منوکالا قبل از ارسال          تست سلامت میشوند و بعد ارسال میشوند و خریدار تا پنج ساعت بعد تحویل وقت دارد که زنگ بزند و سلامت              محصول را تایید کند . عدم تماس مشتری تا 5 ساعت یعنی محصول سالم هست و اگر بعدن به هر دلیلی محصول          خراب شود فروشگاه  هیچ مسولینی در این باره ندارد .

6.اطلاعات موجود در “سایت فروشگاه منوکالا” از منابع معتبر و مرتبط و نیز شرکت های سازنده محصولات جمع آوری و      در وب سایت قرار داده شده است. ممکن است اطلاعات، محصولات موجود یا ارائه شده در “سایت فروشگاه منوکالا”      در مواردی غیر دقیق یا دارای خطاهای نگارشی باشد. “سایت فروشگاه منوکالا ” مسئولیتی را در قبال اطلاعات ارائه      شده بر عهده نداشته و به طور مداوم اطلاعات و محتویات وب سایت را به روز خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]